اجاق گاز صفحه‌ای بخریم یا اجاق مبله

اجاق یا اجاق گاز از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه می‌باشد. با شنیدن اسم اجاق ذهن ما به سراغ اجاق گاز‌های فردار قدیمی می‌رود که درهمه آشپزخانه‌های ایرانی‌ها بود. امروزه شما مجبور نیستید که حتما اجاق گاز فردار تهیه نمایید اما اجاق‌های فردار نیز مزایای خاص خود را دارند. خریداجاق گاز‌های فردار از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر از خرید یک اجاق گاز صفحه‌ای یا رومیزی به همراه یک فر توکار جداگانه است.

انواع اجاق گاز


اجاق گازها به طور کلی براساس دو عامل تقسیم بندی می‌شوند. از لحاظ نوع مصرف انرژی و از لحاظ شکل ظاهری. از لحاظ مصرف انرژی همانگونه که از عنوان پیداست به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول اجاق‌های گازی و دسته دوم اجاق‌های برقی.
اجاق‌های گازی: بسیاری از کاربران این نوع اجاق‌ها را ترجیح می‌دهند. فرقی ندارد شما آشپز حرفه‌ای باشید یا آماتور، این اجاق‌ها به دلیل تنظیم بهتر حرارت در بین آشپزها محبوب‌تر است. زیرا می‌توانید علاوه بر تنظیم شدت گاز شعله را هم با چشم خود ببینید و اینگونه رسیدن به دمای ایده‌آل برای پخت و پز بسیار راحت‌تر است. درضمن میزان مصرف انرژی و هزینه مصرفی آن نیز بسیار کمتر از اجاق‌های برقی است.

اجاق‌های برقی: بر خلاف آشپزهای حرفه‌ای این نوع اجاق گازها در بین خانم‌های خانه‌دار محبوب‌تر و رایج تر است، چرا که هم زیبایی بیشتری دارند و هم تمیز کردن سطح آنها بسیار راحت‌تر می‌باشد. اجاق‌های برقی نیز مانند اجاق‌های گازی دارای انواع دوشعله، سه شعله، چهار شعله و پنج شعله می‌باشند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را برگزینید.

انتخاب بهترین اجاق گاز


اگر خانواده شما کم جمعیت است و از نظر بودجه نیز محدودیت دارید، می‌توانید اجاق گاز بدون فر یا رومیزی بخرید. اجاق‌های رومیزی معمولا ارزان‌تر از اجاق‌های فردار هستند و همچنین مدل‌های یک شعله تا چهار شعله آن در دسترس می‌باشد. اجاق گازهای بدون فر نیز که به کابینتی معروف می‌باشند از لحاظ کارایی فرق چندانی با اجاق‌های فردار ندارند، تنها تفاوت آنها نبود فر در زیر اجاق است که به جای آن معمولا کشو یا محفظه‌ای کابینت مانند دارند. اجاق‌های بدون فر معمولا ارزان‌تر از اجاق‌های فردار هستند و از نظر ظاهری نیز بسیار زیباتر می‌باشند و از فضای پایین آنها نیز می‌توان به عنوان کابینت برای قرار دادن ظروف استفاده کرد. اما اگر بودجه بیشتری دارید یا اجاق گاز حرفه‌ای می‌خواهید اجاق‌های برقی فردار می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. البته شما می‌توانید گوشه چشمی نیز به اجاق‌های 6 شعله استیل داشته باشید. اجاق‌های استیل ظاهر بسیار زیبایی دارند و اگر آشپزخانه شما مدرن است حتما جلوه خاصی به آن می‌بخشند. فر نیز امروزه جای خود را در آشپزخانه‌های ایرانی‌ها باز کرده و نقش پر‌رنگی در منزل ما ایفا می‌کند.  

بهترین مارک‌های اجاق گاز


در حال حاضر برند‌های ایرانی نیز مانند برند‌های خارجی کیفیت بسیار مطلوبی را عرضه می‌کنند که این کیفیت و امکانات به نسبت قیمت آنها باعث می‌شود تا گزینه بسیار مناسبی برای خرید باشند. برند‌هایی مانند اجاق گاز اخوان، اسنوا، تکنوگاز، سینجر، کن و هاردستون از بهترین برند‌های ایرانی هستند که دوشادوش برند‌های مطرح جهانی مانند لوفرا، دوو، بوش و سامسونگ تولید می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *